Handelsbetingelser

Mezina D2C ApS
CVR-nr. 32782787
Energivej 4
6700 Esbjerg
Tlf.: 32 75 55 58
Mail: kundeservice@mezina.dk

Bestilling og levering

Aftaler med Mezina D2C ApS indgås på dansk. Mezina leverer i Danmark dog ikke Færøerne og Grønland. Samtlige priser angives i DKK og er inklusive moms og andre afgifter. Alle priser kan opdateres løbende. Alle forsendelser tillægges 39 kroner i porto og forsendelse. Mezina benytter danske distributører, og du kan forvente at modtage dine produkter i løbet af 1-2 hverdage.

Har du ikke modtaget din bestilling inden syv hverdag efter din bestilling, beder vi dig kontakte vores kundeservice på telefon 32 75 55 58 eller på mail: kundeservice@mezina.dk. Et abonnement fungerer som et individuelt tilpasset abonnement uden bindingstid, opsigelsesperiode eller købsforpligtelse.

Ansvar

Mezinas produkter lever op til de danske myndigheders krav. Mezina påtager sig produktansvar over for dig ifølge gældende lovgivning. Mezinas erstatningsansvar er ved alle erstatningskrav begrænset til et beløb svarende til prisen på den vare, som du har købt.

For at bestille

Du skal være fyldt 18 år for at kunne handle hos os.

Betaling

Når du bestiller hos Mezina, vil du blive tilbudt forskellige betalingsmetoder i forbindelse med afslutning af din ordre. Det er kun de tilbudte betalingsmetoder, der kan benyttes.

Betaling med kreditkort/ betalingskort og andre online-betalingsmetoder

Onlinekøb med betalingskort afsluttes ved 2-faktor-godkendelse: Der er pr. januar 2021 kommet nye EU-regler ved onlinekøb med betalingskort. Det betyder, at køb med betalingskort skal godkendes med enten NemID/MitID eller en engangskode via SMS samt personligt kodeord.

For din sikkerhed er alle transaktioner krypterede.
Vi garanterer, at dine oplysninger behandles fortroligt. Al information sendes krypteret og er dermed beskyttet.

Vi trækker først beløbet, når din ordre er sendt til dig
Såfremt transaktionen godkendes, reserveres beløbet med det samme, og du vil modtage en ordrebekræftelse på e-mail. Beløbet vil blive trukket fra din konto, når vi afsender din ordre.

Min betaling godkendes ikke

Hvis der sker en fejl, eller betalingen afbrydes, vil ordren ikke gå igennem. Er du i tvivl, om din ordre er gået igennem, så kontakt kundeservice.

Opret betalingsaftale

Når du i forbindelse med en online bestilling, vælger betaling af et bestilt abonnement, med en af de tilbudte online-betalingsmetoder, giver du samtidig samtykke til, at vi automatisk må trække fremtidige beløb fra den angivne konto. Vi trækker beløbet samme dag, som vi sender leveringen til din angivne adresse.

Stop af betalingsaftale

Din betalingsaftale stopper automatisk, når du opsiger dit abonnement på produktet/produkterne. Det betyder, at du ikke behøver foretage andet end at opsige din levering. Betalingsaftalen annulleres med denne handling.


Opsigelse af abonnement:

Du kan opsige dit abonnement (klik her).

Priser

Mezina har ret til at ændre prisen og/eller forretningsbetingelserne for køb af produkter på mezina.dk, hvis formålet er at imødekomme stigning i eksterne omkostninger i forbindelse med transport, råvarer samt produktionsomkostninger, så som lønninger, varme, vand og el m.v..

Skulle prisen på det produkt eller de produkter du har i abonnement stige med mere end 5% sender vi dig en e-mail eller brev om dette.

Hvis du ikke ønsker at acceptere ændringerne, kan du opsige dit medlemskab.

Fortrydelsesret

Vi tilbyder 14 dages fortrydelsesret på et enkeltkøb. Ved køb af kosttilskud på Mezinas abonnement, har du ligeledes 14 dages fortrydelsesret, dette gælder dog udelukkende på den 1. levering. 

Ved abonnement er efterfølgende leveringer ikke omfattet af fortrydelsesretten. Ønsker du at holde pause eller opsige dit abonnement, bedes du henvende dig til vores kundeservice på tlf.32 75 55 58, du kan også selv administrere dit abonnement: (klik her).

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Når det drejer sig om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis, gælder fristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.  

Fortrydelsesret som en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selv om de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til: kundeservice@mezina.dk, telefonisk på: 32755558 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen (klik her). I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Varer returneres/afleveres til

Mezina D2C ApS

Energivej 4

6700 Esbjerg

Du skal vedlægge ordrebekræftelsen (eller anden dokumentation for dit køb hos os), når du returnerer varen. Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi har modtaget og godkendt din returnerede vare. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace-nummer.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, eller pakker som skal afhentes i pakkeshop.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand ved returnering

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbagebetalt. Beløbet, du kan få tilbagebetalt, afhænger af varens handelsmæssige værdi. I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne betalt tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Refusion af udgifter

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret og opfylder krav om varens stand i forbindelse med returneringen, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger. Uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har fået din pakke retur, eller vi på anden måde er informeret om din fortrydelse af den indgåede aftale. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Bemærk

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  • Du har brudt plomberingen / taget varen i brug
  • Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
  • Du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.

Reklamationer

Ved reklamationer gælder købelovens mangels- og reklamationsregler. Du har 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at hvis varen er behæftet med en mangel, kan du enten få varen ombyttet eller pengene tilbage - afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten begrænses af varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere hurtigst muligt, efter at du har opdaget en fejl/mangel. Kontakt kundeservice enten pr. mail på kundeservice@mezina.dk eller via telefon på 32755558. Du kan også benytte denne reklamationsformular (klik her).

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger for at sende varen retur til os, ifølge gældende priser fra PostNord. Er reklamationen ikke berettiget, skal du selv betale alle fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage. Få en kvittering for afsendelse, du har selv ansvaret for pakken/varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inklusive oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

Vi modtager ikke pakker/breve sendt pr. efterkrav eller til afhentning i pakkeshop.

Ændringer

Mezina kan ensidigt ændre disse købsvilkår. Ændringer træder først i kraft 14 dage efter, at du har modtaget de ændrede købsvilkår enten sammen med en levering eller pr. post eller e-mail.

Såfremt det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende din klage til:

Klageadgang

Nævnenes Hus
Toldboden, 2 8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

Klageadgang inden for EU

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal (klik her).

Databehandling

Når du køber et produkt på hjmemesiden, indsamler vi oplysninger om dig. Der er tale om navn, adresse, e-mailadresse, telefonnr., oplysninger om hvilke/hvilket produkt du køber, og produkter du eventuelt måtte have returneret. Oplsyningerne indsamles med det formål at kunne levere de bestilte produkter til dig. For yderligere information se Mezinas privatlivspolitik (klik her).

Standard fortrydelsesformular

Her kan du finde vores standardfortrydelsesformular (klik her).